BULETIN INFORMATIV
publicat in conformitate cu prevederile Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
Asigurarea accesului la informaţiile de interes public conform Legii 544/2001 se face din oficiu sau la cerere prin intermediul responsabilului cu inregistrarea corespondentei situat in incinta Primariei Comunei Drănic, telefon 0251 351 070, la adresa de e-mail : [email protected] sau la adresa Primăriei Comunei Drănic, strada Principală, nr. 79, județul Dolj, https://primariadranic.ro/.
Conform Art.5, alin.(1) şi(2) din Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, autoritatile si institutiile publice au obligatia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde următoarele informatii de interes public:
a) actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatii sau institutiei publice;
b) structura organizatorică, atributiile departementelor, programul de audiente al autoritatii sau institutiei publice, programul de functionare;
c) numele si prenumele persoanelor din conducerea autoritatii sau a institutiei publice si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice:
d) coordonatele de contact ale autoritatii sau institutiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet:
e) sursele financiare, bugetul si bilantul contabil;
f) programele si strategiile proprii;
g) lista cuprinzand documentele de interes public;
h) lista cuprinzand categoriile de documente produse si/sau gestionate, potrivit legii;
i) modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate.
a) ACTELE NORMATIVE – care reglementeaza organizarea si functionarea Primariei Comunei Drănic
– LEGE nr. 115 din 16 oct. 1996 privind declararea si controlul averii demnitarilor, magistratilor, functionarilor publici si a unor persoane cu functii de conducere
– LEGE nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informatiile de interes public
– HOTARARE nr. 123 din 7 februarie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public
– HOTĂRÂRE nr. 478 din 6 iulie 2016 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002
– LEGE nr. 98 din 19 mai 2016 privind achizitiile publice
– LEGE nr. 52 din 21 ianuarie 2003 privind transparenta decizionala in administratia publica
– LEGEA nr. 53 din 2003 privind Codul Muncii cu modificarile ulterioare
– HCL NR. – privind aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare al aparatului de specialitate al primarului comunei Drănic.
– Dispozitia nr. – privind aprobarea Regulamentului de ordine interioară;
b) STRUCTURA ORGANIZATORICĂ, ATRIBUTIILE DEPARTEMENTELOR AUTORITATII SAU INSTITUTIEI PUBLICE, PROGRAMUL DE AUDIENTE, PROGRAMUL DE FUNCTIONARE
Organigrama institutiei
– aprobată prin H.C.L. NR. 31/2024
Structura organizatorică si atribuţiile aparatului de specialitate al Primarului –disponibile pe pagina instituţiei la rubrica Organigrama – https://primariadranic.ro/primaria/organizare/organigrama/
– Program de audiente:
Primar dl. Călin Dragoș Cătălin
Viceprimar dl. Ilie Adrian
Secretar general dl. Dragu Ștefăniță Cosmin
Înscrierile pentru audiente se fac în fiecare zi conform procedurii de inscriere.
– Program de functionare:
Luni – Vineri: 08.00 – 16.00
Program de furnizare a informatiilor de interes public – Relatii cu publicul:
Luni – Vineri: 08.00 – 16.00
Procedura de obtinere a informatiilor de interes public este postata pe site-ul institutiei la rubrica Informatii de interes public
c) NUMELE SI PRENUMELE PERSOANELOR DIN CONDUCEREA PRIMARIEI COMUNEI DRANIC SI ALE FUNCTIONARULUI RESPONSABIL CU DIFUZAREA INFORMATIILOR DE INTERES PUBLIC
Conducerea Primăriei Comunei Drănic:
Dl. Călin Dragoș Cătălin – Primar
Dl. Ilie Adrian – Viceprimar
Dl. Dragu Ștefăniță Cosmin – Secretarul General al comunei
Persoana responsabila cu difuzarea informatiilor de interes public: Dl. Dragu Ștefăniță Cosmin
d) COORDONATE DE CONTACT
Denumire: Primăria Comunei Drănic
Sediul: Comuna Drănic, str Principală, nr. 79, județul Dolj
Telefon: 0251 351 070, 0251 351 178
Fax : 0251 351 070
E-mail: [email protected]
Site: https://primariadranic.ro/
e) SURSELE FINANCIARE, BUGETUL SI BILANTUL CONTABIL
Bugetul propriu al comunei Dranic şi situaţiile financiare centralizate ale comunei trimestriale şi anuale sunt publicate pe site-ul instituţiei.
Referitor la sursele financiare ale comunei Dranic atât ca previziune cât şi încasările efective sunt detaliate pe categorii de surse, în bugetele componente ale bugetului propriu al comunei Dranic şi în conturile de execuţie a bugetului din Situaţiile financiare centralizate, publicate pe site-ul Primăriei comunei Dranic.
f) PROGRAME SI STRATEGII PROPRII :
– se pot consulta la sediul institutiei şi pe site la rubrica Primaria – Programe si strategii
g) MODALITATILE DE CONTESTARE A DECIZIEI AUTORITATII SAU A INSTITUTIEI PUBLICE ÎN SITUATIA IN CARE PERSOANA SE CONSIDERA VATAMATA IN PRIVINTA DREPTULUI DE ACCES LA INFORMATIILE DE INTERES PUBLIC SOLICITATE
În conformitate cu prevederile art. 22 din Legea nr. 544/2001 si ale art. 36 din din HG nr. 123/2002, cu modificările şi completările ulterioare, persoana care se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute de legea privind liberul acces la informatiile de interes public, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliaza sau in a carei raza teritoriala se afla sediul autoritatii ori institutiei. Plangerea se face in termen de 30 de zile de la data expirarii termenului prevazut la art. 7 din Legea nr. 544/2001.
